Thursday, May 31, 2012

Dear Cinta ...

Cinta...,
Jangan diketuk pintu hatiku jika hanya ingin mengintai..
Jangan berdiri di jendela hatiku jika hanya ingin melukakan..
Jangan singgah tapi tidak masuk..
Dan jangan masuk dan tiba-tiba keluar begitu saja..

♥ Cinta...,
Kau terlalu berharga untuk diberi dan juga diperoleh..
Bila kau diberi, belum tentu aku menerima cinta semula..
Bila kau diperoleh, belum tentu untuk aku memberi pula..
Karena kau terlalu bernilai untuk dijadikan taruhan..

♥ Namun,..
Kata orang bila ada yang memberi cinta, eloklah diterima..
Karena Cinta akan datang selepasnya..
Orang yang bilang loh hehe ^_^

■ Kalau saya yang bilang 。。。

♥ Hey cinta..!
Kalau datang bertandang ke hati saya, anda tidak dibenarkan bermain!
Karena rumah hati saya banyak kristal mahal yang mudah pecah..!
Kalau hanya mau melawat, anda tidak dibenarkan menyentuh hati saya cinta..!
Karena apabila disentuh, hati saya bakal mengharapkan anda..!

♥ Dan cinta..
Anda dipersilakan sekiranya menemukan kebahagian di hati saya.
Jemput la masuk kalau mau menetap di hati saya..!
Yang penting anda suka rumah hati saya dan mau tetap tinggal didalamnya..
Walau angin kencang, hujan lebat, ribut melanda..
Namun Cinta tetap menanti di hati saya.
Menanti pelangi yang mewarna cinta kita..!

♥ Oh ya, Cinta...!
Please jadi yang setia okay..!
Sebab tiada yang sempurna di dunia ini.
Bersamalah kita menyempurnakannya

♥ Tapi Cinta..
Jodoh kita semua ketentuanNya..
Walau kita yakin berjanji setia sekalipun, tapi kalau dah ketentuanNya dia bukan untuk saya, maka belajarlah untuk melupakan...!

♥ Tapi Cinta...,
Jangan jadikan "Tiada Jodoh" sebagai alasan untuk anda sesuka hati...!
Buatlah wanita yang anda cintai itu jatuh cinta kepada anda!
Dan jangan buat wanita itu jatuh cinta kalau anda tidak mengkehendakkan dia..!
Dan berdoalah kepada Allah semoga cinta itu berkekalan..

♥ Kalau Cinta Allah diutamakan, keredhaan Ibubapa didahulukan, insyaAllah cinta abadi sesama manusia sentiasa menanti.. insyaAllah

♥♥♥

0 komentar: